10 May 2023

Call for Abstracts

• Opening day
  • Submission deadline

See below for an English version

Liebe Studierende, Promovierende und Forschende im Bereich Data Science,

dieses Jahr haben Sie zum ersten Mal die Möglichkeit, sich an einer wissenschaftlichen Postersession beim Data Science Day Jena zu beteiligen. Arbeiten Sie in Ihrer Forschung mit Daten? Haben Sie durch deren Analyse neue Erkenntnisse gewonnen? Wunderbar. Zeigen Sie, wie Data Science Ihre Forschung beeinflusst, was Sie mit Ihren Daten machen und wie dies Ihre Arbeit verbessert. Bei der Poster-Gestaltung können Sie frei entscheiden, Hauptsache es ist spannend und ästhetisch.

Informationen zur Poster-Einreichung

Wir würden uns freuen, wenn Sie über Submit new abstract ein Abstract oder gerne auch ein kurzes Paper einreichen.

Alle Abstracts werden in einem Book of Abstracts zusammengefasst und auf der Seite https://inference.uni-jena.de/ mit dem Poster veröffentlicht. Das Poster wird auch in zwei 45-minütigen Posterslots am 10.05.2023 im Rahmen des Data Science Day Jena präsentiert.

Wichtige Termine
- Deadline für die Einreichung von Abstracts: 15.04.2023
- Benachrichtigung nach Begutachtung: 28.04.2023
- Konferenztermin: 10.05.2023

- Abstract und Poster sollten in Englisch verfasst sein
- Postergröße A0 (Sie stellen das Poster selbst zur Verfügung)

Sollten Sie Fragen zum Prozess haben, schreiben Sie gerne an dsdj@uni-jena.de.

Dear students, PhD students, and researchers in the field of Data Science,

This year, for the first time, you have the opportunity to participate in a scientific poster session at Data Science Day Jena. Do you use data in your research? Have you gained new insights by analyzing it? Great! Show how data science influences your research, what you do with your data, and how it improves your work. The poster design is up to you, as long as it is exciting and aesthetically pleasing.

Information about the poster submission

We would be pleased if you submit an abstract or a short paper via Submit new abstract.

All abstracts will be summarized in a Book of Abstracts and published on https://inference.uni-jena.de/ together with the poster. The poster will also be presented in two 45-minute poster slots on 10.05.2023 at the Data Science Day Jena.

Important dates
- Abstract submission deadline: 15.04.2023
- Notification after review: 28.04.2023
- Conference date: 10.05.2023

Requirements
- Abstract and poster should be in English
- Poster size A0 (you provide the poster yourself)

If you have any questions about the process, please feel free to email dsdj@uni-jena.de.

The call for abstracts is closed.